Nikken i Tricyty są homologowane na motocykle dwukołowe - kat. L3e.
Przednie koła uznane są jako bliźniacze.
Przednie koła uznane są jako bliźniacze.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
22-01-2019, 23:44
Bardzo ciekawie rozwija się temat moja Mp3 ma homologacje z już we francuskim dowodzie na L5e. Ponieważ czekam na dowód Rej stały nie wiem czy zostanie to wpisane poprawnie jak nie to będę interweniował))
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
24-01-2019, 16:04
Michał zapomniałem zapytać jak wygąda z opłatami , czy to wychodzi drożej , czy podobnie , niż motocykl na kat. A .
24-01-2019, 16:33
(24-01-2019, 16:04)Marek turysta napisał(a): jak wygąda z opłatami , czy to wychodzi drożej , czy podobnie , niż motocykl na kat. A . O ! I to jest bardzo ważne pytanie. Czekamy na informacje od Michała ! Też zapomniałem się spytać o opłaty przy rejestracji i ubezpieczeniu ! Zaraz przekleimy to do wątku o trójkołowcach na kat. B, bo to ważne i ciekawe mogą być informacje.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
26-01-2019, 14:36
(25-01-2019, 11:59)dilbertw napisał(a): Opłaty niczym nie różnią się od Motocykla bo o jest po prostu motocykl tylko 3 kołowy )))))))) Możliwe że się to zmieni w przyszłości ale firmy ubezpieczeniowy na razie nie bardzo wiedzą co to jest nawetD tzn ciezko im idzie szukać go w swoich bazach i zauważyłem ze w każdej jest wpisany ciut inny model I to jest bardzo ważna informacja, warta zamieszczenia w wątku "Motocyklem trójkołowym na Prawo Jazdy kat. B"
No to wszystko nie jest takie piękne jak nam mówią , zarestrowałem MP3 ale...Panie wpisały mi że jest to motocykl mimo iz miał L5e w dowodzie, dlaczego ? jeszcze tego nie wiem ale robi się z tego afera , napisałem nawet do ministerstwa choć wątpie czy otrzymam odp. otrzymałem odp lakoniczną ustnie , bo tak musi być (z urzędu komunikacji) .... wiec zaczołem drążyć temat i staram się sprawę wyprostowac bo na ten sezon zostanę bez skutera choć usłyszałem również w rozmowie z Panią kierownik proszę jeździć z kserokopią badania technicznego tam jest ze jest to 3 kołowiec i to wystarczy...a moim zdaniem musza mi to wpisac w dowód rej. i już i jak nie da się w Koninie to bede szukał innego rozwiązania ale tak łatwo się nie poddam ....zwłaszcza że kończe już naprawe i będe mógł od dziś tak naprawdę jeździć.... pech ? czy nie wiedza ? dystrybutro piaggio milczy napisałem do włoch...odezwali się z Angli może uda się dostać homologację (dokumety) na ten model który jest na 1100% modelem L5e bo to wersja LT!! Czyli jak mówi EU ma rozstaw kół powyżej 460 mm ...tak naprawdę nie znalazlem innego wymogu, gdzieś jescze pisza ze trzykołowy powinien miec hamulec nożny i kierunkowskazy na wysięgnikach (odstające od opakowania) i to wszystko mój ma!
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
01-02-2019, 09:03
A miało być tak pięknie..... . U nas standard - niekompetentni urzędnicy nie wiedzą z czym mają do czynienia. Ech..... życie :-( .
Powodzenia! Mam nadzieję, że uda się to dopiąć do końca tak jak ma być.
Jeśli załatwisz odpis z homologacji i będzie tam wpisana kategoria L5e - to muszą to wpisać w dowód !
Jeśli posiadasz dokument badania technicznego z takim wpisem (L5e) , to też powinni to uznać i wpisać w dowód. Walcz Michale i nie poddawaj się. Pisz pisma z odwołaniem. Może uda Ci się załatwić odpis z homologacji. Ta metryka to rzecz święta i nikt jej nie podważy !
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
(22-01-2019, 23:44)dilbertw napisał(a): ...moja Mp3 ma homologacje z już we francuskim dowodzie na L5e.... Moim skromnym zdaniem to w Wydziale Komunikacji MUSZĄ wpisać do nowego Dow Rej DOKŁADNIE to co było w poprzednim dowodzie, bo jeśli wpiszą coś innego to zmieniają rodzaj pojazdu - a na jakiej niby podstawie to robią i czy mają do tego upoważnienia? Po mojemu to w rubryce Rodzaj Pojazdu powinno być: "Motocykl kat L5E" lub to "kat L5E" w rubryce poniżej - Przeznaczenie. Możesz grzecznie poinformować urzędnika, że wpisując niewłaściwą kategorię/zmieniając kategorię naraża Ciebie na kłopoty na drodze z zabraniem DR włącznie (niezgodność DR ze stanem faktycznym) i oskarżeniem o jazdę bez uprawnień. PS. Przy kamperze mam wpisane w rubryce Rodzaj Pojazdu: Pojazd specjalny a poniżej w rubryce Przeznaczenie: Kempingowy. PS2. Teoretycznie - jeśli nie byłby L5E a ktoś we własnym zakresie by go dłubnął tak ze spełniałby fizycznie wszystkie wymagane dla L5E warunki to i tak długa jeszcze droga bo zmiany kategorii i jest to droga przez mękę, wiem bo zmieniałem blaszaka na kampera, chyba nigdy więcej nie będę już takich rzeczy robił. PS3. Tutaj jeszcze w miarę świeży artykuł z którego wynika oczywista oczywistość: Szymon Huptyś, rzecznik prasowy ministerstwa, w przysłanym do redakcji mailu wyjaśnia, że pojazd musi być homologowany i zarejestrowany jako motocykl trójkołowy (kategoria homologacyjna L5e - zgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym). https://www.scigacz.pl/Jakie,trojkolowce...34570.html
03-02-2019, 17:07
Cytat:...bo zmiany kategorii i jest to droga przez mękę, wiem bo zmieniałem blaszaka na kampera, chyba nigdy więcej nie będę już takich rzeczy robiłZnajomy z Trabanta robił kiedyś kabrioleta. Zarządali od niego w urzędzie...... homologacji na rury wzmocnieniowe! A nikt czegoś takiego nie daje. Ostatecznie udało mu się zarejestrować, ale mówił to samo: nigdy więcej. Nie w tym kraju.
Najnowsze wiadomości są takie iż urząd komunikacji jest za moja wersja czyli prawdziwa wersje ale system komputerowy ma problem z przyjęciem wersji L5e ale ponoć Panie pracują już 3 dzień ciężko w tym 1 na szkoleniu uff żeby sprawę wyprostować ))(to szkolenie to napewno baaardzo ciężka praca)
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT (04-02-2019, 19:28)dilbertw napisał(a): Najnowsze wiadomości są takie iż urząd komunikacji jest za moja wersja czyli prawdziwa wersje ale system komputerowy ma problem z przyjęciem wersji L5e ale ponoć Panie pracują już 3 dzień ciężko w tym 1 na szkoleniu uff żeby sprawę wyprostować ))(to szkolenie to napewno baaardzo ciężka praca) Jak nie da rady normalnie, to na biedę jest taka rubryka w DW jak "Adnotacje urzędowe" i tam wpisuje się z "ręki" np. pierwsza rejestracja,hak, lpg i takie tam różne rzeczy. Może by starczyło wpisać w tej rubryce "Motocykl kat L5E" - tzn oczywiście nie namawiam do dokonywania własnoręcznych wpisów, musiałby to zrobić Urząd. A gdzie to magiczne L5E było wpisane we francuskim dowodzie? Sądzę, że ten problem jest obecnie powszechny i w pierwszej fazie dopóki nie będzie jakiegoś rozporządzenia, to będzie to robione na zasadzie "każdy uj na swój strój".
05-02-2019, 07:53
Na Francuskich dowodach to ja się nie znam ale
Jest wpisane jak byk w jednej z 1 rubryk , piaggio Polska stara się tez pomoc dostałem wyciąg z homologacji tych modeli z seria vin oraz link do strony gdzie zamawia się u producenta osobiście homologacje do już konkretnie tego modelu także ostatecznie będę tak działa. Czekam na dalsze poczynania UK bo wczoraj Pani dzwoniła i powiedziała ze bardzo się starają to załatwić tylko idzie im to jak ....a międzyczasie kręcę pół baczki na śniegu )))
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
05-02-2019, 15:31
Podejrzewam, i to takie trochę moje gdybanie, że problem polega na tym, że w systemie komputerowym w pola "Rodzaj Pojazdu" i "Przeznaczenie" urzędnik nie może wpisać nic z klawiatury tylko musi dokonać wyboru nazwy już zdefiniowanej w systemie który jest centralny i ogólnopolski. A tam czegoś takiego jak kat. L5E po prostu nie ma i taką rzecz ktoś musi wprowadzić centralnie. Jeśli jest tak jak podejrzewam to zmiana może nastąpić albo bardzo szybko (bo od strony technicznej to chwila) albo będzie się wlokło, bo są rzeczy ważniejsze: aborcja, związki partnerskie a na końcu tej kolejki właśnie to.
Jedyne w miarę sensowne pole w którym wpis o kat. L5E mógłby się znaleźć i na które wpływ ma urzędnik to właśnie "Adnotacje urzędowe". Pytanie czy taki wpis byłby skuteczny gdyby się tam znalazł.
05-02-2019, 20:29
Jerzy, byłby skuteczny. Ostatnio prostowali mi w ten sposób DMC przyczepy na haku samochodu. To też jest pole w DR. Tylko panie w urzędzie dopiero po szkoleniu będą miały uprawnienia, oczywiście żart. Jesteśmy ludźmi i urząd urzędowi nie równy.
Uwaga jak ktoś będzie pewny co napiasła Pani Kierownik to szacunek cyt:
Dzień dobry, Gdyby udało się Panu uzyskać to oryginalne świadectwo zgodności do Pana motocykla z jego danymi technicznymi to udałoby się to wprowadzić w system. Motocykl miałby wpisaną kategorię L5e (teraz też jest tak zaklasyfikowany) tylko niestety dopiero po wpisaniu pełnych danych homologacyjnych taki zapis znajdzie się na dowodzie rejestracyjnym. Wszystkie zapisy są generowane w systemie i to system "wybiera" zapisy umieszczone na dowodzie rejestracyjnym. I jeszcze jedno ten motocykl nawet po tym pełnym świadectwie zgodności generowany jest jako "zwykły" motocykl. Nie ma możliwości wyboru i zapisania go jako motocykl trójkołowy. Zresztą diagnosta na badaniu technicznym też zaklasyfikował go jako "zwykły" a nie trójkołowy. Jeśli uda się Panu "załatwić" świadectwo zgodności to zapraszam. Spróbujemy pozmieniać to w systemie. Tylko niestety wiąże się to z wymianą DR. Ale myślę, że to najmniejsze zmartwienie. koniec cyt. I bądz tu mądry można ale nie można , jest ale nie jest ?????????????? Załatwiam dokument z Piaggio (80Euro) tylko nie mam pojęcia po co ! bo to samo jest wpisane w dok homologacji ogólnej dla numerów serii win w której sie zawiera mój moto i nic innego nie będzie, uważam że przez nie udolność pracowników, braku znajomości prawa naciągają ludzi na dodatkowe koszty bo po co jej coś co już ma ? i na podstawie tego co otrzymałem z Piaggio PL powinno nie byc wątpliwości co do homologacji ? Rozmowa jest jak z pijanymi , dosłownie punktuje każde zdanie i nic to nie daje na koniec napisałem że rejstracja jaka jest jest niezgodna z prawem bo wg def. Motocykl trójkołowy to : Moto które ma 2 koła równoległe o rozstawie powyżej 460 mm Posiada hamulec nożny Oraz wysunięte kierunkowskazy I nic a wszystko się zgadza co więcej Diagnosta twierdzi ze dobrze wpisał w badaniu L5e a Pani K jak widzicie wyżej twierdzi ze nie. Wnerwiłem się opisałem sprawę i napisałem do Ministerstw nawet jak to nic nie pomoże to trzeba spróbować) I powiedzie jak można wpisać L5e na podstawie "orginalnej" homologacji skoro wyciąg z niej nie pomaga? jak moze byc zakfaliwfikowany a nie byc wpisany ????????????? To jest ja przedzierania się przez dżungle ((
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
06-02-2019, 21:41
Wiem coś więcej. Wpis L5e powinien znajdować się w polu "J" Dow Rej. Mam kilka sprzętów i w DR jednego z nich jest wpis, u mnie akurat L1e, w reszcie DR jest to pole puste. Jest one podobno nieobowiązkowe. W polu Rodzaj Pojazdu będzie "Motocykl" bo w końcu to jest motocykl.
06-02-2019, 22:11
Tak wiem to , rozchodzi się tyko o ten wpis L5e .....
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
Michał, dojdzie dokument odpisu z homologacji to złożysz wniosek o uzupełnienie danych.
Odpis z homologacji to meyryka danego konkretnego pojazdu - to rzecz święta, urzędnicy nie mają prawa go podważyć. Dobrze byłoby gdybyś wszelkie odmowy miał na piśmie, jako dowód nieudolnej znajomości urzędników. Tak naprawdę, to urzędnik już nie powinien podważać dantch diagniosty po przegkądzie technicznym. Cierpliwości - dopniesz, swego !
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
Miśku diagnosta to jedno a urzędnik drugie, jakiś czas temu "siedziałem" na forum diagnostów NORCOM.PL i jest na styku diagnosta - urzędnik tyle kwiatów, że mała głowa. Niestety w Polsce prawo jest tworzone w sposób niespójny a wręcz łajdacki, tworzy się często zapisy wykluczające się a uchwalanie ustaw bez przepisów wykonawczych gdzie HGW to norma - ostatni, jeszcze ciepły temat to chociażby ceny energii elektrycznej.
Ten wpis L5e powinien być zwyczajnie przeniesiony z dowodu francuskiego a wymaganie jakichś zaświadczeń od diagnosty czy wyciągów z homologacji to jakieś kuriozum. Czy jak kupujesz w UE samochód osobowy to też chcą papiery od diagnosty i wyciągi z homologacji - nie, po prosty przepisują z rubryczki zagranicznego DR do odpowiedniej rubryczki polskiego i koniec, kropka. Przykład absurdu z rynku kamperów. Kupujecie za granicą, w UE żeby nie było, kampera - w DR zagranicznym macie wpis "Samochód specjalny". Zgłaszacie zakup w Urzędzie Celnym i w magiczny sposób samochód specjalny nagle i samoistnie staje się samochodem osobowym i za taki płacicie cło (tak, w urzędzie celnym istnieje wprawdzie pojęcie sam. specjalnego ale nie dotyczy on kamerów - dotyczy karetek pogotowia, wozów strażackich itp.) Nie muszę chyba dodawać, że cło na osobówki jest wyższe. Czyli zapłaciliśmy akcyzę sam. osobowy - czyli zgodnie z przepisami. To teraz spróbujcie tego kampera zarejestrować jako samochód osobowy. Podpowiem, nie da się, bo w zagranicznym DR jest sam. specjalny.
07-02-2019, 21:36
A ja wybulilem 80 euro i czekam na dokument i oby to wystarczyło, bo ministerstwo odpisało mi ze rejestracja jest w zakresie i gestu starosty i oni nie pełnia nadzoru w tym zakresie blblblaaaaa
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT (07-02-2019, 21:36)dilbertw napisał(a): A ja wybulilem 80 euro i czekam na dokument i oby to wystarczyło, bo ministerstwo odpisało mi ze rejestracja jest w zakresie i gestu starosty i oni nie pełnia nadzoru w tym zakresie blblblaaaaa Haaa... Haaaa... przepraszam Michał, ale jak się czyta takie odpowiedzi urzędników, to aby nie zwariować, to tylko śmiech nam pozostaje... I bardzo dobrze, że zamówiłeś metryczkę od swojego skutera. Żadnemu urzędnikowi nie wolno zmienić żadnego z parametrów homologacji. Koniec i kropka. I po to właśnie jest ten dokument - najważniejszy dokument pojazdu. Jak ktoś podważy cokolwiek z odpisu, to się spytaj, czy to Pan/Pani wydał/a homologację na ten pojazd, że ją teraz podważa ? Zabierz papier i wniosek i powiedz, że jutro tu wrócisz ale z TVN Turbo. Współczuję Ci, bo szkoda czasu i nerwów na te rozmowy z urzędnikami. Ale nie martw się - odpis z homologacji wszystko załatwi !!! Dlatego już na samym początku pytałem się Ciebie, czy kupując skuter go dostałeś.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
Nie chciałbym uchodzić za defetystę ale wydaje mi się, że w tym przypadku manie czy niemanie tej homologacji w ręce niczego w tej kwestii nie zmienia.
Tak czy owak jest to motocykl i to w DR, w obowiązkowym polu, jest wpisane a L5e żadnych zmian tam nie wniesie . Problemem jest jedna jedyna rubryczka która jest NIEOBOWIAZKOWA jeśli chodzi o wpis - rubryka "J" a to ona jest języczkiem u wagi. Na 6 szt DR które posiadam od różnych pojazdów tylko w jednym jest ona wypełniona. Jej wypełnienie zależy od widzimisię Urz. Komunikacji. Gdyby była obowiązkowa MUSIAŁBY się tam znaleźć wpis przeniesiony już z DR francuskiego. Można mieć tylko nadzieję że z racji posiadania tego odpisu urzędnik spojrzy na sprawę łaskawszym okiem i wspaniałomyślnie wypełnieni tą nieobowiązkową rubryczkę, jeśli jednak się uprze, nic nie wskórasz. Może nagłośnienie sprawy w mediach coś by zmieniło........... Temat może być potencjalnie trudny, mimo, że jest prosty i oczywisty.
Proste sprawy wyrastają do rangi nie bywałych.
Michał bez sensu wydaje kasę na dokumenty, które były podstawą wpisu w dowodzie rejestracyjnym we Francji. Jeśli kupujący otrzyma z motocyklem dowód rejestracyjny wydany w Unii Europejskiej po roku 2010 od kiedy, to istnieje ujednolicony system oznaczania rubryk w dowodach rejestracyjnych na terenie państw UE. Nie tylko nie ma obowiązku, go tłumaczyć, ani udowadniać wpisy w poszczególnych rubrykach. Skoro więc był w takim dowodzie rejestracyjnym wpis określający kategorię pojazdu, to w dowodzie wydawanym w Polsce urzędnik ma ten wpis umieścić (To, że system jest ubogi nic nie zmienia, ponieważ dowód ma miejsce na wpisy odręczne). Jeśli Urząd kwestionuje wcześniejszą decyzję wydziału komunikacji na terenie innego państwa UE, to ma przedstawić podstawę prawną swoich wniosków, a nie odmawiać wpisu, który wcześniej uznany był za właściwy. Wydanie dowodu odbywa się w postępowaniu administracyjnym i błędną decyzję lub decyzję z którą się nie zgadzamy i mamy podstawy można zaskarżyć. Wszelkie oczywiste pomyłki się prostuje przez wniosek pisemny lub nawet ustny, a w wydziale komunikacji w Poznaniu wykonuje się to od ręki i bez produkcji zbędnego papieru. (08-02-2019, 22:20)MICHU napisał(a): Michał bez sensu wydaje kasę na dokumenty, które były podstawą wpisu w dowodzie rejestracyjnym we Francji. A tu się z Tobą nie zgodzę. Odpis z homologacji jest ważniejszym dokumentem niż wpisy w dowodzie, bo często niestety są przekłamane. Stąd musiałem prostować bzdurne dane przyczepki i właśnie stąd zdarzają się Burgmany 650 zarejestrowane na motorower, z małą tablicą rejestracyjną. Urzędnicy chyba po prostu się boją wisać/przepisać coś nowego i dziwnego dla nich. A właśnie z taką sytuacją mamy do czynienia. Minie rok, dwa i tych problemów nie będzie... A tymczasem odpisu z homologacji nikt nie podważy.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
09-02-2019, 12:19
Nie ma co gdybać okaze się już niedługo ) dok wyszedł w piątek do mnie piaggio się spisało
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
09-02-2019, 15:40
Miśku, ależ nikt niczego nie podważa nawet obecnie, po prostu rubryka w którą się to oznaczenie wpisuje jest rubryką nieobowiązkową i jak się urzędnik uprze to nic tam nie wpisze bo nie musi i nic mu nie zrobisz. Życzę Michałowi z całego serca, żeby ten glejt który "zakupił" przekonał urzędnika do dokonania wpisu. Równie dobrze może jednak stwierdzić, że to bardzo ładny papier i faktycznie moto jest kat. L5e ale on tego w rubrykę J nie wpisze, bo nie musi, jak rubryka jest pusta wszystko jest OK.
Sprawdźcie w swoich DR ilu z Was ma to pole puste, jak mówiłem ja na 6 DR w jednym mam wpis - w jednym jedynym.
[quote pid='4520' dateline='1549666426']
Cytat:Stąd musiałem prostować bzdurne dane przyczepki i właśnie stąd zdarzają się Burgmany 650 zarejestrowane na motorower, z małą tablicą rejestracyjną. [/quote] Jeśli chodzi o prostowanie czy wszelkie zmiany we wpisach w dokumentach rejestracyjnych, trzeba się podpierać dokumentami producenta, opiniami rzeczoznawców. Zabiegi, takie zawsze generują jakieś koszty (czas, pieniądze) Mówimy o sytuacji dilbertw , który kupił konkretny model motocykla trzykołowego z określonym rodzajem homologacji i w dokumentach z Francji zapisy, te były zawarte zgodnie z tym jaką homologacje uzyskał producent motocykla, na stronie internetowej producenta idzie zweryfikować poprawność homologacji po nr VIN, to o co biega w wydziale komunikacji . Taką informację mamy od dilbertw, nie widziałem dokumentów i nie znam szczegółów sprawy rejestracji jego pojazdu, Decyzję rejestracji pojazdu, gdzie w dowodzie pominięto szczegół, który uprawnia mnie do poruszania się tym konkretnym motocyklem na kategorii prawa jazdy B, co jest wynikiem nowelizacji innej ustawy, zwyczajnie bym zaskarżył. JER2Y czy urzędnik jest zwolniony z dokonania wpisu o kategorii pojazdu, albo uprawniony do odmowy wpisu, bo wcześniej nigdy tego nie musiał robić? Jeśli w okolicznościach jakie przedstawiłem wyżej w poście urząd ,robi dilbertw-owi pod górkę, to robi to w brew obowiązującemu prawu. Tylko tyle i nic więcej. (09-02-2019, 19:50)MICHU napisał(a): Jeśli w okolicznościach jakie przedstawiłem wyżej w poście urząd ,robi dilbertw-owi pod górkę, to robi to w brew obowiązującemu prawu. Z powyższym się zgadzam w 100% - a wynikiem jest niedoinformowanie urzędników. Przy niejednej kontroli Michałowi (dilbertw) będą sprawdzać tylko to czy jest wpis L5e, bo przecież żaden z Policjantów nie będzie mierzył rozstawu kół przednich i innych warunków tej homologacji. Ot takie przykładowe rozmowy przy kontroli: - Dzień dobry. Sierżant sztabowy drogówki ze Słupcy. Jest wpis L5e ? - Jest ! - Dziękuje, może Pan jechać dalej. albo tak: - Dzień dobry. Jest wpis L5e ? - Hmm... Nie, nie mam ?! - Niestety nie pozwalamy Panu dalej poruszać się tym pojazdem.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
No to teraz z życia wzięte:
Wracając z Poznania Koledzy Tomka złapli nas na suszarkę pomijając mandat i punkty , a Policjant był niezmiernie miły dlatego nie mam pretęsji do niego postanowiłem go wykorzystać i poprosiłem o sprawdzenie moto mojego po dowodzie rejestracyjnym nie mówiąc nic tylko czy może sprawdzić dok. zgodził się za prosił do siebie i Panowie - skuter należy z holować a dowód zabrać bo jadę bez uprawnień , w żadnym miejscu w elektronicznym systemie nie pisze kompletnie nic o homologacji , uprawnieniach, i t d ....czyli jeżdże bez uprawnień !! i to stwierdził ewidentnie , potem powiedziałem o co chodzi no i powiedział że nie wiedział że można jeździć na b z taką pojemnością, SZOK?!! chyba raczej należało się tego spodziewac.... dodatkowo on osobiście puściłby mnie wolno ale inny może tego nie zrobić ...tak powiedział co znaczy że tak może być ...trzeba to wyjaśnić w UK to tez jego słowa...bo niech Pan spojrzy skąd ja mam wiedziec że to trój kołowiec na B ?? i pokazał mi panel urządzenia z informacjami o pojeździe natomiast z tego co tam jest ewidentnie widać że musi Pan mieć uprawnienia kat. A!!! Wojna będzie z urzędem ...i to już od poniedziałku... Panowie nie można takich bzdur ludzią wciskać że ten zapis nie jest obowiązkowy w tym przypadku on jest jedynym dowodem że można jeździć na Kat. B!!! Dziękuję za Wasz wsparcie i przemyślenia czerpie z nich siłę do bitwy z urzędnikami ))
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT (09-02-2019, 22:43)dilbertw napisał(a): Panowie nie można takich bzdur ludzią wciskać że ten zapis nie jest obowiązkowy w tym przypadku on jest jedynym dowodem że można jeździć na Kat. B!!! Bo to jest Polska właśnie i od zawsze bylejakość stanowionego w niej prawa (celowo z małej litery). Ten zapis jest kluczowy dla Ciebie, dla urzędu - bez istotnego znaczenia. Parę postów wcześniej opisywałem przypadek z kamperami - dwa Państwowe urzędy i sprzeczne przepisy, samochody magicznie i samoczynnie zmieniają rodzaj w zależności od tego który urząd je "obrabia" . Urząd kom musi wypełnić określone rubryki DR i je wypełnia, w innych określonych rubrykach może ale nie musi wpisywać dodatkowe dane. Policjant odczytuje z tego dokumentu to co jest w nim wpisane i dopasowuje to do tych elementów przepisów które są dla niego istotne podczas kontroli. Zawsze motocykl był na PJ "A". Ustawodawca poczynił wyłom z poj 125 ccm i dopuścił jazdę z PJ "B". Ponieważ pojemność w DR jest polem obowiązkowym tutaj nie było problemu. W przypadku L5e starczyłoby aby wyszło rozporządzenie/wytyczne zobowiązujące urzędnika do dokonania tego konkretnego wpisu i nie byłoby sprawy, ale póki co jak widać nic takiego nie ma i będziesz się niestety z koniem kopał. Bo tak się akurat złożyło, że ta najbardziej istotna informacja jest, a właściwie powinna być zawarta w polu nieobowiązkowym. PS. Podejrzewam, że w tym sezonie nawet jak będziesz miał wpis L5e to przy nie jednej kontroli policyjnej będziesz musiał udowadniać, że możesz jeździć tym motocyklem na B - tak będzie do czasu aż policja się z tym nie oswoi. PS2. na homologację masz pole "K" PS3. nie daj Boże wypadku bez tego magicznego L5e w DR, odholowanie to przy tym mały pikuś
10-02-2019, 00:36
Nie bij się z urzędnikami
Takie podejście utrudnia szybki finał sprawy, który dla mnie jest oczywisty. Kiedy wydano tobie dowód otrzymałeś, albo podpisywałeś odbiór decyzji. Tam jest termin wniesienia odwołania. Jeśli miałeś pisemną korespondencję z urzędem, która wprowadzała Ciebie w błąd wykorzytaj to w rozmowie z kierownikiem wydziału. Nie przegap terminu wniesienia odwołania w trybie zwykłym. Wadliwą decyzję wydaną z rarzącym naruszeniem prawa można uchylić przed upływem lat 10 od jej wydania. Większość spraw przy dobrej woli urzędnika załatwią w trybie samokontroli. Trzeba dobrze uzasadnić, a podpowiedź masz wyżej. Ustawę Misiek opisał na naszej stronie www, tam podałem również inne ustawy odnośnie homologacji. Sprawa jest prosta, samego trybu odwoławczego bać się nie musisz. Będą zwlekać, bo na rozpatrzenie również jest czas określony, to składasz kolejną skargę na nie załatwienie w terminie. Proste czyż nie Raczej na piękne oczy urzędniczki nie staraj się tego rozwiązać, chyba, że wpis będzie od ręki w rubryce adnotacje. Powinieneś mieć kopię wszystkich złożonych dokumentów, a jak nie masz wnioskuj o uwierzytelnione kopie, troche droższe, ale to twardy dowód. Jerzy, to urzędnicy nie nadążają za zmianami, a największą głupotą jest dowolność interpretacji przepisów. Tak jak w przypadku wyroków sądowych, dwie takie same sprawy mają różny finał. Ponieważ w ocenie urzędnika zaistniały określone okoliczności wedle, których jednego np ukarze, a innego sędzia zwolni z odpowiedzialności. Przypominam, że nie pojemność pozwala nam na 125 cc poruszać się na B, a stosunek mocy bodajże do masy. Są 125, które wymagają posiadania kategorii A2. Panowie, temat rzeka. (10-02-2019, 00:36)MICHU napisał(a): Takie podejście utrudnia szybki finał sprawy, który dla mnie jest oczywisty.A tak konkretnie o jakim błędzie mówisz? Konkretnie jaka to była wadliwa decyzja i gdzie w tym przypadku rażąco naruszono prawo? Oczywistą oczywistością jest to, że tego tak zostawić nie można i trzeba się odwoływać ale obawiam się że nikomu ani błędu ani rażącego złamania prawa nie wykażesz bo go tutaj nie było - ale to moje zdanie. Jeśli pójdziesz wojować pod sztandarem błędu urzędniczego to dyskusja zejdzie na pole był błąd czy nie a nie jak i co zrobić aby wpis się w DW pojawił i szybko polegniesz. Na ten moment należy mieć nadzieję, że będzie tak jak kierownik obiecała - będzie glejt z homologacją, będzie wpis L5e. (10-02-2019, 00:36)MICHU napisał(a): Przypominam, że nie pojemność pozwala nam na 125 cc poruszać się na B, a stosunek mocy bodajże do masy.Tak, wiem, pełna zgoda, to był skrót myślowy, żeby nie tworzyć poematu z posta
Przypomina mi to wyważanie otwartych drzwi.
Pierwszy przegląd rejestracyjny wskazuje kategorię pojazdu. Jest on nawet nie wymagany jeśli sprowadzamy z UE z ważnymi badaniami technicznymi. Bada się zgodność dokumentów z Francji że stanem faktycznym, jest z tego tworzona dokumentacja do wydziału komunikacji. Jest również dowód z Francji, po 2010 ujednolicony wzór opisu i takie same rubryki w całej unii, po to by było łatwo i bez tłumaczenia dokumentów. Są nowe przepisy, a kategoria pojazdu jest kluczem, który pozwala motocyklem trzykołowym poruszać się na kat. B Jeśli nie przypisano rubryki z dowodu Francuskiego jest to rażące naruszenie prawa i kropka. Urzędnik ma działać na korzyść wnioskodawcy w granicach prawa, to również określa kpa, mam podawać dalej. Wystarczy jeden przepis, a w tym przypadku jest ich więcej. Rażące naruszenie prawa daje możliwość wznowienia postępowania administracyjnego nawet przez okres 10 lat. Prawo jest po stronie Michała jeśli wszystko miał w papierach jak należy, to nic nie musi udowadniać. To urząd się miga i ma to uzasadnić na jakiej podstawie nie dokonał wpisów, albo czegoś nie przepisał bo o to ponoć chodzi. Przypominam, że nieznajomość prawa szkodzi. Jak ktoś ma z tym problem, to są firmy, które te sprawy prowadzą za nas. Po to się mnoży przepisy, aby wszystkich dobrze nakarmić Jesteśmy w Unii to nie klaszczmy że to wspaniały twór jednocześnie nie zglebiajac podstaw prawnych. Z urzędem się nie wojuje tylko wnioskuje, albo skarży i to są podstawy. Skarga to nie dnoszenie, a normalny tryb administracyjny. https://bip.konin.eu/index.php?d=sprawa_karta&nr=WK-e3 (10-02-2019, 00:36)MICHU napisał(a): Panowie, temat rzeka. Bardzo ciekawy temat się nam tu zrobił i na dzień dzisiejszy już można się wiele dowiedzieć i nauczyć. (09-02-2019, 22:43)dilbertw napisał(a): (...) potem powiedziałem o co chodzi no i powiedział że nie wiedział że można jeździć na b z taką pojemnością, SZOK?!! chyba raczej należało się tego spodziewac.... dodatkowo on osobiście puściłby mnie wolno ale inny może tego nie zrobić ...tak powiedział co znaczy że tak może być ...trzeba to wyjaśnić w UK to tez jego słowa...bo niech Pan spojrzy skąd ja mam wiedziec że to trój kołowiec na B ?? i pokazał mi panel urządzenia z informacjami o pojeździe natomiast z tego co tam jest ewidentnie widać że musi Pan mieć uprawnienia kat. A!!!Tak jak wczoraj mówiłem na spotkaniu. Prawo jest opóźnione do rynku. Jeszcze to trochę potrwa zanim wszyscy zostaną poinformowani (urzędy, Policja) Tak samo było z Quadami jak weszły na nasz rynek. Miały homologację na poruszanie się na drogach, ale oficjalnie nie było jeszcze takiej kategorii pojazdów. I w urzędzie rejestrowano jako pojazd samochodowy inny lub ciągnik rolniczy. Wiem... bo sam chciałem kupić quada w 2007 roku i działałem już na forum 4x4. Cuda pojawiały się na pierwszym przeglądzie: żaden quad nie spełniał warunków przeglądu: brak pasów bezpieczeństwa, brak lampy przeciwmgielnej, brak rejestracji z przodu, za duża moc, za mała moc, za duża prędkość itd, itp... Dlatego zrezygnowałem. Te cuda potem trwały jeszcze dwa lata ! Ale nie martwcie się, Policja też będzie doinformowana. I tak jak przytoczyłem przykładową rozmowę będzie się tylko pytać o wpis L5e. Doświadczył to już nasz kolega Smarciu, gdy jechał swoim Quadro-4 autostradą. Policja zatrzymała go do kontroli, bo przecież quadom nie wolno poruszać się po autostradzie ! Quadro-4 ma z tyłu dwa koła, ale według homologacji są one uznane za koło bliźniacze. I mimo tego że widzimy cztery koła, a po przejechaniu przez kałużę Quadro-4 pozostawi aż cztery ślady, to jest to pojazd trzykołowy i ma wpisane w homologacji i w dowodzie rejestracyjnym L5e. I tylko dzięku temu wpisowi można jechać po autostradzie i na dodatek na Prawo Jazdy kat. B. Tworzymy taki film przyrodniczy: Dilbertw idzie pierwszy z maczetą przez dzunglę i karczuje przejście. My, a przede wszystkim następni posiadacze trójkołowców wydeptają ścieżkę. Bardzo ważny temat będzie z tego wątku... wątek pełen doświadczeń. Polecam tą lekturę wszystkim przyszłym posiadaczom trójkołowców.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
10-02-2019, 11:31
(08-02-2019, 17:56)dilbertw napisał(a): Ps dobra rada co do Piaggio: nie kupować starszego niż 2009 i to w wersji LT inna nie nadaje się na kat.B wiem co mówię )))) I to jest bardzo ważna informacja. Ponieważ starsze rocznkii nie mają homologacji L5e tylko L3e. I podobnie jak Yamahą Nikken nie wolno poruszać się nimi na Prawo Jazdy kat. B.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
12-02-2019, 11:25
Panowie odezwałą się do mnie warszawa o to co Uprzejmie napisała instyucja zajmująca się Homologacją w naszym kraju :
Szanowny Panie, W odpowiedzi na poniższą wiadomość mailową, uprzejmie informuję, iż zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców, pojazd kategorii L5e musi spełniać następujące kryteria: 1) długość ≤ 4 000 mm lub ≤ 3 000 mm dla pojazdu L6e-B lub ≤ 3 700 mm dla pojazdu L7e-C oraz 2) szerokość: ≤ 2 000 mm, lub ≤ 1 000 mm dla pojazdu L1e, lub ≤ 1 500 mm dla pojazdu L6e-B lub L7e-C oraz 3) wysokość ≤ 2 500 mm oraz 4) trzy koła i napęd zgodnie z art. 4 ust. 3 oraz 5) masa w stanie gotowym do jazdy ≤ 1 000 kg oraz 6) pojazd trzykołowy, którego nie można sklasyfikować jako pojazdu L2e oraz W przypadku potrzeby udzielenia szczegółowszych informacji na temat wskazanego pojazdu, uprzejmie proszę o wskazanie numeru świadectwa homologacji typu. Z poważaniem Tomasz Grzelak Z-ca Kierownika Wydziału tel.: +48516428365 tomasz.grzelak@tdt.gov.pl Transportowy Dozór Techniczny Wydział Homologacji Pojazdów Chałubińskiego 8 00-613 Warszawa tel.: +48224902902 info@tdt.gov.pl, www.tdt.gov.pl I finalna odpowiedz : Szanowny Panie, W nawiązaniu do przesłanego zdjęcia tabliczki znamionowej pojazdu, uprzejmie informuję, iż świadectwo homologacji nr e11*2002/24*0794*00 obejmuje pojazdy marki PIAGGIO typu M64/1/00, M64/2/00 kategorii L5e. Z wyrazami szacunku
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Kategorie prawa jazdy - kiedy można jeździć motocyklem | 0 | 456 |
05-10-2020, 15:22 Ostatni post: |
||
Prawo Jazdy A, czy B. Poj. 125, czy większa ? [oddzielony]. | 38 | 7.339 |
03-02-2020, 12:57 Ostatni post: |