Wątek z zebranymi podstawowymi zasadami i zachowaniem motocyklistów jadących w grupie.
Zapraszamy do przypomnienia sobie lub zaznajomienia się z tymi zasadami.
Zapraszamy do przypomnienia sobie lub zaznajomienia się z tymi zasadami.
11-10-2018, 09:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2018, 09:45 przez tomekdowntown.)
(11-10-2018, 09:15)dilbertw napisał(a): nie no ja nie chce nikogo przeskakiwać moją maszyną to i tak daleka droga jak dla mnie głównie buja się dookoła konina i do szkoły i pracy Michał..Ja też miałem 125 i znam temat. Ludzie 50tkami jeżdżą nad morze i można. Taka maszyna też nadaje się w trasy tak jak 400czy 600 lecz chodzi o szybkość wiadomo,a nie o dystans ponieważ realna i niemęcząca dla silnika prędkość 125tki to 80km. Misiek ,albo Michu nie pamiętam kto to pisał ze w grupie najmniejsza pojemność nadaje "tępo" Więc SPOKO!
PODSTAWA TO SZYK KOLUMNY GRUPY!
Szyk na zakładkę Szyk gęsiego (w zakrętach) Jasna sprawa, że jak jedziemy w grupie, a to już nawet nie chodzi o pojemność czy moc silnika nie szalejemy. Duże prędkości są fajne jest adrenalina, ale jazda w grupie to nie wyścigi. Liczy się by bezpiecznie dojechać do celu, a czy będzie to 10 minut wcześniej czy później, to niema znaczenia. Planuję utworzyć taki temat o bezpiecznej jeździe z graficznym przedstawieniem pewnych zachowań. Ważny jest szyk w jakim się poruszamy, kontrola stanu grupy czy nie ma problemu w kolumnie, która wymaga przerwania podróży. Na światłach na żółtym możemy myknąć, ale na czerwonym nie gonimy grupy, to grupa ma obowiązek poczekać i dbać o ogon, który się zawieruszył. Z tego właśnie powodu ogon formują najmocniejsze maszyny, które bez problemu dogonią słabsze motocykle. Prowadzący dobrze jeśli jest skomunikowany z zamykającym peleton. Tak w skrócie. Teraz jeśli chodzi o przeskoczenie Navigatora spieszę z podpowiedzią, jest on kurierem motocyklowym i nawija kilometrów na 2oo jak mało kto. Do tego dosiada kilku skuterów i na każdym z nich pewnie i tak nas prześciga w stanie pokonanego dystansu nie wspominając o tym, że jemu sezon prawie się nie kończy.
11-10-2018, 16:58
Oooo to by bardzo sie przydało taki schemat i pilnowanie szyku ale dla zasady to z tego co wiem powinnismy jechać na przemian lewa prawa strona pasa tak ? Żeby się widzieć i mieć więcej miejsca na reakcje przed sobą
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
11-10-2018, 17:06
No dobra, pewnie i tak oddzielimy parę postów z tego wątku dla czystości tematu, który dotyczy innej kwestii.
Kolejny sezon przed nami i kolejne grupowe wyjazdy m.in. już w najbliższą niedzielę na Rozpoczęcie Sezonu w Gnieźnie
Najwyższy czas przypomnieć zasady jazdy w grupie. Bardzo przejrzyście pokazuje to umieszczony kilka postów wyżej filmik. Warto więc sobie przypomnieć te podstawowe zasady. Przypomnę jeszcze inne: - jedziemy w kolumnie w zygzak na zakładkę, - aby utworzyć zygzak zmieniamy tylko miejsce z lewego na prawe i odwrotnie. - każdy zajmuje w kolumnie swoje miejsce, - nie zmieniamy swojego miejsca, nie wyprzedzamy się, - pierwsze miejsce jest dla prowadzącego, - kolejne miejsca zajmują skutery od najwolniejszego, - prowadzący dostosowuje prędkość do drugiego czyli najsłabszego skutera, - ostatni jest zamykający, - prowadzący i zamykający powinni mieć ze sobą kontakt przez intercom, - w dłuższych przejazdach intercomami łączymy się wszyscy przez konferencję, - unikamy gwałtownych przyspieszeń i gwałtownych hamowań, - przestrzegamy przepisów, nie stać nas na mandaty, - zachowujemy odpowiednie odstępy, im większa prędkość większy odstęp, - wszelkie zmiany toru jazdy i kierunków odpowiednio wcześniej sygnalizujemy kierunkowskazami, - aby ułatwić wyprzedzanie kolumny przez inne pojazdy jadący przy osi jezdni zjeżdżają do krawędzi, - ostrzegamy się o przeszkodach na jezdni: dziury, plamy oleju, piasek, itp. - tankujemy paliwo wszyscy przed wyjazdem, - gdy komuś skończy się paliwo, inni również tankują, - zgłaszamy wszelkie potrzeby odpowiednimi gestami lub przez intercom, - jeśli grupę rozdzieli jakaś sytuacja, kolejno każdy jadący przed czeka na pozostałych, - pomagamy kolumnie włączać się do ruchu, - i bardzo ważne: należy mieć oczy wokół głowy i przewidywać różne drogowe sytuacje.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
09-04-2019, 11:23
Dziękujemy Panie Prezesie za przypomnienie o tak ważnych sprawach o których jeżdzac samemu raczej nie pamiętamy , dodałbym iż waże również aby każdy z nas solidnie przytwierdził masz z flagą oraz naładował akumulatorki w urządzeniach z których chce skorzystać zwłaszcza w intercomach bo wydają się naprwdę bardzo praktycznymi rozwiązaniami w naszym przypadku.
I niezaszkodziłoby oblecieć maszynkę jakąś gąbeczką w końcu mamy reprezentować klub Pozdrawiam Serdecznie Kolegów)) i biorę się do pucowania (ta ostatnia uwaga to tak bardziej do mnie )
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
05-08-2019, 10:18
W sieci znalezlem Ciekawe rysunki dot. w/w tematu proponuje się zapoznac i może zacząć cześcowo stosować.
------------------------------------------------------------
Pozdrawiam Dilbertw Piaggio MP3 400 i.e. LT
05-08-2019, 12:30
Dzięki Dilbertw. Tego właśnie brakowało w tym wątku.
Bardzo ważne gesty, które powinniśmy zapamiętać i używać w czasie jazdy w grupie. Jeden z ważniejszych gestów to pokazywanie niebezpiecznego miejsca na drodze: np. dziury, plamy oleju czy piasku na drodze czy zakręcie. Drugi schemat bardzo obrazowo przedstawia jazdę w grupie i częste błędy jakie się popełnia. Przed nami kolejny grupowy wyjazd, warto więc przypomnieć sobie cały ten wątek.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
03-06-2020, 20:32
Znalazłem i podaje link do informacji prawnych, a i zasad jazdy w grupie, dobra robota zapodaję link, a jeszcze cały temat trzeba ładnie uporządkować i najlepiej zamieścić w dziale z przepisami.
https://dailymoto.net/mag/porady/jazda/j...6Kxrn-Jyjs
04-06-2020, 13:28
Tak, tak ! Warto sobie odświeżyć zasady jazdy w grupie.
Na obecną chwilę, co prawda nie mamy w planie (znaczy są odwołane) żadnych dalszych wyjazdów i wycieczek, ale warto się z zasadami i wklejonymi przez Toma przepisami zaznajomić lub je sobie przypomnieć.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
.
Nowy sezon przed nami i pierwsze wyjazdy. Miejcie oczy wokół głowy, jeździjcie rozważnie i przewidujcie różne sytuacje na drodze i przede wszystkim nie spieszczie się. Oby sezon był dla wszystkich nas bezpieczny. Warto też przypomnieć sobie podstawowe zasady jazdy w grupie: https://forum.pes.j.pl/Thread-Zasady-jaz...00#pid1800 https://forum.pes.j.pl/Thread-Zasady-jaz...14#pid5914 https://forum.pes.j.pl/Thread-Zasady-jaz...67#pid8467
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
23-04-2022, 17:09
Odświeżam temat !
Kolejny sezon przed nami i wspólne wyjazdy. Warto sobie przypomnieć zasady jazdy w grupie i podstawowe znaki jakie mogą lub/i muszą sobie przekazywać motocykliści. Wszystko po to by jeździło się nam bezpieczniej i przyjemniej. Miejcie oczy wokół głowy i jeździjcie rozważnie.
Pozdrawiam MISIEK - Prezes P.E.S.
26-04-2023, 10:16
Dla przypomnienia podbijam wątek i zachęcam do oglądania filmu, gdzie zawarto cenne uwagi.
|